ПЛАН
ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАВАННЯ)
НА 2024-2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
№ з/п | Найменування заходів | Відповідальні за виконання | Строк виконання |
СПРИЯННЯ ЗАПОБІГАННЮ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ) | |||
1 | Проведення інформаційно-просвітницьких заходів в рамках Всеукраїнського тижня протидії булінгу | Класні керівники | Вересень |
2 | Формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, толерантного ставлення до дітей під час освітнього процесу | Педагогічний колектив | Постійно |
3 | Практичне заняття «Вчимося дружити» | Практичний психолог | Вересень |
4 | Проведення бесід, правових, роз’яснювальних годин, лекцій, засідань за «круглим столом», тренінгів, вікторин, оформлення виставок, тощо щодо попередження булінгу в освітньому середовищі та кібербулінгу | Заступник директора з ВР ,класні керівники, педагог-організатор | На протязі року |
5 | Онлайн моніторинг безпечного освітнього середовища (7-9 класи) | Соціально психологічна служба | Листопад |
6 | Відпрацювання теми особистої гідності на прикладах літературних та історичних героїв (1-9 класи) | Вчителі історії, літератури | Протягом року |
7 | Групова консультація «Не мовчи, якщо тебе ображають» (5-6 класи) | Соціально психологічна служба | Листопад |
8 | Проведення інформаційно-просвітницьких заходів в рамках щорічної Всеукраїнської акції «16 днів проти насилля»( за окремим планом, включаючи заходи, спрямовані на протидію булінгу) | Заступник директора з ВР , класні керівники, педагог-організатор | Листопад – грудень |
9 | Практичне заняття «Як не стати жертвою булінгу» ( 7-8 класи) | Соціально психологічна служба | Листопад-грудень |
10 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків (1-4 класи) | Класоводи 1-4 класів | Постійно |
11 | Проведення опитування здобувачів освіти, їх батьків «Безпечне освітнє середовище» | Соціально психологічна служба | Жовтень – квітень |
12 | Проведення зустрічі з представниками відділу ювенальної превенції ГУ НП України | Класні керівники | Протягом року |
13 | Проведення Тижня правової освіти (за окремим планом | Заступник директора з ВР, класні керівники, вчитель правознавства, педагог-організатор | Грудень, березень |
14 | Проведення соціометричних досліджень з метою виявлення ізольованих учнів (3-9 класи) | Соціально психологічна служба | Протягом року |
15 | Батьківський всеобуч «Кібербулінг. Як уберегти дитину» | Класні керівники | Лютий |
16 | Проведення індивідуальних та групових консультацій з птиань насильства та булінгу для учасників освітнього процесу | Соціально психологічна служба | Протягом року |
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА | |||
1 | Оновлення інформації на сайті навчального закладу з питань запобігання булінгу в освітньому середовищі | Соціально психологічна служба | Вересень |
2 | Проведення нарад з педагогічними працівниками та технічним персоналом з питань профілактики булінгу про захист дітей від усіх форм насильства та жорстокого поводження | Заступник директора з ВР, Соціально психологічна служба | Жовтень, квітень |
3 | Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочних стендів, презентацій | Класні керівники | Вересень |
4 | Організація постійного чергування в місцях загального користування(коридор, роздягальня, подвір’я) | Заступник директора з ВР, чергові вчителі | Постійно |
5 | Підготовка звіту про виконання заходів щодо виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу | Заступник директора з ВР | Травень- червень |
ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ТА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ | |||
1 | Підготувати методичні рекомендації для педагогів: з вивчення учнівського колективу; з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей | Заступник директора з ВР | Жовтень |
2 | Проходження курсів педагогічними працівниками з питань протидії булінгу (цькування) | Заступник директора з ВР, Соціально психологічна служба | Протягом року |
3 | Засідання МО класних керівників « Робота класних керівників з профілактики булінгу, правопорушень, злочинності та бездоглядності» | Заступник директора з ВР, соціально психологічна служба, класні керівники | Березень |
4 | Проведення консультування класних керівників із проблемних ситуацій | Соціально психологічна служба | Протягом року |
Процедура подання та розгляду заяви про випадки булінгу
Процедура подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)
- Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора закладу освіти про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
- На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування), де вказується інформація щодо джерела її отримання:
- Постраждалий чи свідок булінгу (цькування);
- Підозра про вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками;
- Достовірна інформація від інших осіб та часу:
- Як довго триває;
- Одноразовий конфлікт чи відповідні дії носили систематичний характер
Зразок заяви.
Директору
ОЗО «Випаснянський ЗЗСО»
Корженко Г.Л.
______________________
(статус, ПІБ заявника, адреса)
____________________
(телефон)
Заява
Прошу вас розглянути ситуацію , що склалась між
_____________________________________ та _____________________
(стаус, ПІБ, що зазнала знущань) (статус, ПІБ кривдника)
на ознаки виявлення булінгу.
Дата ____________________ Підпис ________________
3. Відповідно до такої заяви керівник закладу освіти видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
4. Наказом керівника закладу освіти пишеться наказ про створення Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, психолога та соціального педагога школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.
5. Розглянувши письмову заяву, керівник закладу освіти скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) і окреслює подальші дії.
6. Комісія на протязі однієї доби проводить розслідування, з’ясовує всі обставини цькування та приймає відповідне рішення.
7. За умови визнання Комісією результатів розслідування фактом булінгу (цькування), керівник освітньої установи на протязі однієї доби повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальну поліцію), Службу у справах дітей.
8. Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.
9. У разі не визнання Комісією факту булінгу (цькування) і незгоди з результатами рішення потерпілим (його представником), керівник освітньої установи рекомендує звернутись постраждалому (його представнику) із заявою до органів Національної поліції України.
- Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.
11. За будь-якого рішення Комісії з розгляду питань випадків булінгу (цькування), керівник закладу освіти забезпечує психологічну підтримку усіх учасників відповідного процесу.
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу
Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
- Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
- До складу комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.
- Комісія з’ясовує обставини булінгу.
- Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор школи повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
- Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.