Булінг

ПЛАН

ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАВАННЯ)

НА 2024-2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

з/пНайменування заходівВідповідальні за виконанняСтрок виконання
СПРИЯННЯ ЗАПОБІГАННЮ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ)  
1Проведення інформаційно-просвітницьких заходів в рамках Всеукраїнського тижня протидії булінгуКласні керівникиВересень
2Формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, толерантного ставлення до дітей під час освітнього процесуПедагогічний колективПостійно
3Практичне заняття «Вчимося дружити»Практичний психологВересень    
4Проведення  бесід, правових, роз’яснювальних годин, лекцій, засідань за «круглим столом», тренінгів, вікторин, оформлення виставок, тощо щодо попередження булінгу в освітньому середовищі та кібербулінгуЗаступник директора з ВР ,класні керівники, педагог-організаторНа протязі року
5Онлайн моніторинг безпечного освітнього середовища (7-9 класи)Соціально психологічна службаЛистопад    
6Відпрацювання теми особистої гідності на прикладах літературних та історичних героїв (1-9 класи)Вчителі історії, літературиПротягом року
7Групова консультація «Не мовчи, якщо тебе ображають» (5-6 класи)Соціально психологічна службаЛистопад    
8Проведення інформаційно-просвітницьких заходів в рамках щорічної Всеукраїнської акції «16 днів проти насилля»( за окремим планом, включаючи заходи, спрямовані на протидію булінгу)Заступник директора з ВР , класні керівники, педагог-організатор  Листопад – грудень
9Практичне заняття «Як не стати жертвою булінгу» ( 7-8 класи)Соціально психологічна службаЛистопад-грудень
10Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків (1-4 класи)Класоводи 1-4 класівПостійно
11Проведення опитування здобувачів освіти, їх батьків «Безпечне освітнє середовище»Соціально психологічна службаЖовтень – квітень
12Проведення зустрічі з представниками відділу ювенальної превенції ГУ НП УкраїниКласні керівникиПротягом року
13Проведення Тижня правової освіти (за окремим планомЗаступник директора з ВР, класні керівники, вчитель правознавства, педагог-організаторГрудень, березень            
14Проведення соціометричних досліджень з метою виявлення ізольованих учнів (3-9 класи)Соціально психологічна службаПротягом року
15Батьківський всеобуч «Кібербулінг. Як уберегти дитину»Класні керівникиЛютий  
16Проведення індивідуальних та групових консультацій з птиань насильства та булінгу для учасників освітнього процесуСоціально психологічна службаПротягом року
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА  
1Оновлення інформації на сайті навчального закладу з питань запобігання булінгу в освітньому середовищіСоціально психологічна службаВересень
2Проведення нарад з педагогічними працівниками та технічним персоналом з питань профілактики булінгу про захист дітей від усіх форм насильства та жорстокого поводженняЗаступник директора з ВР, Соціально психологічна службаЖовтень, квітень
3Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочних стендів, презентаційКласні керівникиВересень
4Організація постійного чергування в місцях загального користування(коридор, роздягальня, подвір’я)Заступник директора з ВР, чергові вчителіПостійно
5Підготовка звіту про виконання заходів щодо виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгуЗаступник директора з ВРТравень- червень
ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК ТА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
1Підготувати методичні рекомендації для педагогів: з вивчення учнівського колективу; з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітейЗаступник директора з ВРЖовтень
2Проходження курсів педагогічними працівниками з питань  протидії булінгу (цькування)Заступник директора з ВР, Соціально психологічна службаПротягом року
3Засідання МО класних керівників « Робота класних керівників з профілактики булінгу, правопорушень, злочинності та бездоглядності»Заступник директора з ВР, соціально психологічна служба, класні керівникиБерезень
4Проведення консультування класних керівників із проблемних ситуаційСоціально психологічна службаПротягом року

Процедура подання та розгляду заяви про випадки булінгу

Процедура подання  та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

  1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора  закладу освіти про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
  2. На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування), де вказується інформація щодо джерела її отримання:
  3. Постраждалий чи свідок булінгу (цькування);
  4. Підозра про вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками;
  5. Достовірна інформація від інших осіб та часу:
  6. Як довго триває;
  7. Одноразовий конфлікт чи відповідні дії носили систематичний характер

Зразок заяви.

                                                                           Директору

                                                                            ОЗО «Випаснянський ЗЗСО»

Корженко Г.Л.

                                                                              ______________________

                                                                             (статус, ПІБ заявника, адреса)

                                                                                ____________________

                                                                                      (телефон)

Заява

Прошу вас  розглянути ситуацію , що склалась між

_____________________________________ та _____________________

(стаус, ПІБ, що зазнала знущань)                          (статус, ПІБ кривдника)

на ознаки виявлення булінгу.

Дата ____________________                                 Підпис ________________

3.     Відповідно до такої заяви керівник закладу освіти видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

4.     Наказом керівника закладу освіти  пишеться наказ про створення Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, психолога та соціального педагога школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.

5.     Розглянувши письмову заяву, керівник закладу освіти скликає засідання  комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) і окреслює подальші дії.

6.     Комісія на протязі однієї доби проводить розслідування, з’ясовує всі обставини цькування та приймає відповідне рішення.

7.     За умови визнання Комісією результатів розслідування фактом булінгу (цькування), керівник освітньої установи на протязі однієї доби повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальну поліцію), Службу у справах дітей.

8.     Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

9.     У разі не визнання Комісією факту булінгу (цькування) і незгоди з результатами рішення потерпілим (його представником), керівник освітньої установи рекомендує звернутись постраждалому (його представнику) із  заявою до  органів Національної поліції України.

  1.  Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

11.                       За будь-якого рішення Комісії з розгляду питань випадків булінгу (цькування), керівник закладу освіти забезпечує психологічну підтримку усіх учасників відповідного процесу.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.

  1.  Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
  2.  До складу комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.
  3. Комісія з’ясовує обставини булінгу.
  4. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор школи  повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  5.  Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.