Батьки та опікуни дітей з порушеннями інтелектуального розвитку визнають, що такі діти схильні потрапляти у ризиковані ситуації в інтернеті через наявні причини:
- відсутність критичного мислення та цифрової грамотності, що не дозволяє розрізняти факти та фейки в мережі;
- відсутність уваги на нюансах та деталях онлайн-ризиків, що унеможливлює розрізнити ризик на початковому етапі;
- слабка розвиненість когнітивних здібностей, що впливає на те, що дитині легше зробити помилку;
- через недостатній розвиток комунікаційних навичок діти не вміють казати “ні”;
- можуть не знати, як розпізнати момент та власний психологічний стан, коли потрапили у ризиковану ситуацію;
- обмежене почуття небезпеки;
- невпевненість у собі;
- страх бути відкинутими, що інші не повірять їхнім словам;
- часто такі діти соціально ізольовані, що також впливає на їхню поведінку в мережі.
Детальніше про безпеку дітей з особливими потребами в інтернеті можна дізнатися в освітньому буклеті для батьків “Діти з інвалідністю та онлайн простір” https://stop-sexting.in.ua/informaczijnyj-buklet-dity-z…/
та в буклеті для спеціалістів https://stop-sexting.in.ua/dity-z-invalidnistyu-v-onlajn…/