Вагомою колективною формою розвитку педагогічного теоретичного мислення в школі є педагогічна рада.
19 жовтня 2023 року колектив нашої гімназії зібрався на педраду «Освіта під час війни: подолання освітніх втрат і освітніх розривів у закладі освіти».
В умовах війни діти мають обмежений доступ до освітнього процесу, потерпають від посттравматичного синдрому, відчувають зниження мотивації та пізнавальних процесів. Діти можуть перебувати у небезпечних умовах або у вимушеній евакуації, де навчатися досить важко.
Відновлення освітнього процесу в школах офлайн чи у змішаному режимі в умовах війни надзвичайно важливе. Навчання є процесом, який дає учням певну підтримку, відчуття стабільності та безпеки. Разом з тим збереження навчання дітей є гарантією сталого розвитку нашої країни. Тому сьогодні, попри складні умови, важливо підтримувати та намагатися підвищувати якість освіти.
На педагогічній раді заступник директора з навчально-виховної роботи Ольга Шуст ознайомила присутніх з результатами моніторингового дослідження якості організації освітнього процесу під час війни, з результатами тестування учнів та дослідженнями якості освіти. Вчителі Іванна Хабарова, Олена Чебан, Олена Засуха поділилися своїми напрацюваннями щодо подолання освітніх втрат. Соціальний педагог Юлія Савченко розповіла про вплив освітніх втрат на психічний стан і розвиток особистості. Колектив активно обговорив інформацію , підготовлену заступником директора з навчально-виховної роботи Лесею Юшко, про закордонний досвід надолуження прогалин у знаннях. Опрацювали поради для вчителів, підготовлені Державною службою якості освіти у співпраці з експертами проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), як діагностувати та компенсувати навчальні втрати в умовах війни. Результатом спільної роботи став покроковий алгоритм як допомогти учням надолужити пропущене і успішно продовжувати навчання.
Всі колеги погодилися з тим, що ідеальної стратегії компенсації навчальних втрат не існує: кожен обраний шлях матиме свої переваги та недоліки. Тому вибір стратегії та прийняття рішення щодо кожного учня має прийматися індивідуально. Сьогодення вимагає від нас максимальної згуртованості та консолідації зусиль для прийняття виважених ефективних рішень й заходів щодо подолання освітніх втрат.