Соціально-психологічна служба

Жертвами торгівлі людьми можуть стати діти, жінки або чоловіки.

Тому Кабінет Міністрів України затвердив порядок встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми. Завдяки цьому статусу, особи, які постраждали від торгівлі людьми мають певні права, у тому числі і на безоплатну правничу допомогу.

Детальніше про це – в картках.

Важливо! Для осіб, які стали жертвою торгівлі людьми, працює національна безкоштовна гаряча лінія з питань протидії торгівлі людьми 0-800-505-501 та 527, щоденно з 08:00 до 20:00

📌Як отримати безоплатну правничу допомогу

Залишилися питання?

📞0 800 213 103 Контакт-центр системи безоплатної правничої допомоги (будні з 8:00 до 18:00) Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України безкоштовні.

📌📌Як підтримувати психічне здоров’я дитини

1💞.Ініціюйте спілкування

Сьогодні, коли спілкування між людьми часто зводиться до смс-переписки й повідомлень у соціальних мережах, звичайне спілкування може допомогти дитині зміцнити психічне здоров’я. Запитайте дитину про те, що її турбує, поцікавтеся, чи немає в неї тих чи інших проблем. Дозвольте дитині відкритися. Дайте їй висловитися, не критикуйте й не тисніть на неї. Дитина не повинна боятися, що її покарають або засудять.

2💞.Зберігайте спокій

Батькам буває боляче бачити своїх дітей нещасними, спостерігати, як вони страждають від негативних емоцій, проблем тощо. У таких випадках батьки часто панікують і виявляють неадекватні реакції. Цього робити в жодному разі не варто. У будь-яких ситуаціях батькам слід зберігати максимальний спокій і виявляти терпіння. Якщо та чи інша ситуація ставить вас у глухий кут, поділіться своїми почуттями з кимось із близьких вам людей і попросіть у них поради.

3💞.Приділяйте дитині час

Дитина постійно потребує вашої допомоги. Ви можете стати для неї найкращим другом. Ваша присутність у її житті, готовність вислухати й підтримати допоможе їй упоратися з усіма труднощами. Зрозуміло, у сучасному ритмі життя дуже складно знаходити баланс між роботою й сім’єю. Але якщо ваша дитина проживає важкий період у житті, намагайтеся проводити з нею якомога більше часу.

4💞. Дозвольте дитині почуватися в безпеці

Підтримуйте дитину й демонструйте їй свою любов – так вона почуватиметься в безпеці. Приготуйте їй на вечерю її улюблену страву або повечеряйте разом із родиною в кафе. Багато дітей відчувають різні психічні розлади (стрес, тривогу тощо), оскільки не почуваються безпечно. Використовуйте всі можливі способи, щоб дати дитині відчуття безпеки, і вона почуватиметься набагато краще.

5.💞Заспокоюйте дитину

Людям властиво хвилюватися й думати, що справи йдуть набагато гірше, ніж є насправді. Якщо дитина має переживання з приводу певної ситуації, переконайте її, що нічого поганого не станеться. Це допоможе дитині заспокоїтися. Налаштуйте дитину на позитивне сприйняття ситуації й запевніть, що все буде добре.

6💞.Звертайтеся по допомогу

Якщо всі вищезгадані методи не дали бажаного результату і ви не бачите позитивних змін у поведінці й настрої своєї дитини, зверніться по професійну допомогу до психолога. Він зможе точно визначити, з чим пов’язані негативні емоції дитини і вчасно виправити ситуацію.

Довгий час психічному здоров’ю людини не приділялося належної уваги. Однак це надзвичайно важливо для кожного з нас, особливо дітей. Діти беззахисні, і часто вони не можуть зрозуміти, як потрібно поводитися в тій чи іншій ситуації. Якщо ваша дитина має ті чи інші труднощі, допоможіть їй. Ваша допомога зміцнить її психічне здоров’я і матиме важливе значення для її майбутнього.

#шпаргалка для батьків

 Коли батьки в сім’ї починають виконувати правило “перших трьох хвилин”, то зауважують, що воно дуже багато змінює у відносинах з дітьми на краще.

Правило «перших трьох хвилин» полягає в тому, щоб завжди зустрічати дитину з такою величезною радістю, ніби зустрічаєте друга, якого не бачили вже багато, багато років. І не важливо, чи ви повернулися з магазину, в який вибігали за хлібом, прийшли додому з роботи або повернулися з відрядження.

❗Як правило, все, чим з вами хоче поділитися дитина, вона «видає» у перші хвилини зустрічі, саме в цьому і полягає важливість не прогавити цей час.

Правило “перших трьох хвилин” для батьків:

  •  забираючи дитину зі школи,  завжди присідайте на рівень її очей, обійміть її при зустрічі і скажіть, що ви за нею скучили.
  •  приходячи з роботи, відразу звертайте увагу на дитину. Роззувайтесь і біжіть за дитиною. У вас є декілька хвилин для того, щоб сісти поруч, розпитати про її день і вислухати. Потім уже підете їсти та дивитися новини. Якщо ви таким чином не звернете увагу на дитину, то вона ходитиме за вами весь вечір, вимагаючи спілкування, уваги, кохання.

❗Важлива не кількість часу, а емоційна близькість❗

‼ Іноді кілька хвилин душевної розмови значать для дитини набагато більше, ніж цілий день, проведений разом з вами, якщо думками в цей час ви були в іншому місці. Те, що ми весь час поспішаємо та стурбовані, точно не зробить наших дітей щасливими, навіть якщо ми вважаємо, що робимо це заради них та їхнього добробуту.

❗Для батьків та дітей вираз «час разом» має різне значення.

  •  Для дорослих достатньо, щоб діти просто знаходилися поряд з ними, коли вони роблять щось вдома або йдуть до магазину.
  •  Для дітей поняття «час разом» – це дивитися очі в очі, коли батьки сідають поруч, відкладають мобільні телефони, виключають думки про сотні своїх проблем і зовсім не відволікаються на сторонні справи. Дитина ніколи не довіриться, якщо відчуває, що у пріоритеті у батьків у момент спілкування є щось важливіше, ніж вона.

❗Звичайно, не завжди у батьків є час на спільну гру з дітьми, але в такі хвилини робіть тільки те, що хоче дитина. Не треба пропонувати їй ваші варіанти вільного часу. Час швидкоплинний, і ви не встигнете схаменутися, як ваші сини та дочки подорослішають, тому не втрачайте часу і починайте будувати довірчі відносини з ними вже зараз.

Якщо відчуваєте, що самостійно вам важко справлятися з життєвими обставинами, не нехтуйте професійною допомогою. Інтернет-платформа психологічної допомоги «Розкажи мені» працює цілодобово. Для отримання допомоги потрібно коротко описати свій запит і надіслати заявку через сайт tellme.com.ua. Консультації проводяться БЕЗКОШТОВНО в режимі онлайн.

https://tellme.com.ua/

КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ ПО ДОПОМОГУ В РАЗІ ПРОЯВІВ НАСИЛЬСТВА

У попередніх публікаціях ми розглядали найпопулярніші міфи про домашнє насильство. Якщо ви стали жертвою насилля, наступна інформація буде корисною для вас.

  ПРАВООХОРОННІ ОРГАНИ (ПОЛІЦІЯ)

Ви можете викликати поліцію за номером 102 або звернутися особисто до райвідділу та написати заяву.

   Правоохоронці можуть, зокрема, винести кривднику терміновий заборонний припис, надати пораду щодо подальших дій та наявних надавачів послуг, а також скерувати вас (разом із дітьми) до убезпеченого притулку для постраждалих осіб.

   ГАРЯЧІ ЛІНІЇ ДЛЯ ПОСТРАЖДАЛИХ ВІД ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА

Урядовий контактний центр — 1547 (з мобільного або стаціонарного).

  Інформаційна консультація, психологічна підтримка, реєстрація відповідного звернення до державних органів. Цілодобово і безкоштовно.

  НАЦІОНАЛЬНА ГАРЯЧА ЛІНІЯ З ПОПЕРЕДЖЕННЯ ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА — 116 123 (з мобільного) або 0 800 500 335 (зі стаціонарного)

  Цілодобово, безкоштовно, анонімно. Інформаційна, соціально-психологічна та юридична підтримка.

  Ви також можете отримати психологічну допомогу, залишивши свій запит та коротку заявку через сайт https://tellme.com.ua/

Інтернет-платформа  психологічної допомоги «Розкажи мені» працює цілодобово. Консультації проводяться БЕЗКОШТОВНО в режимі онлайн.

Ігри зі смертю у дітей: що це і хто цим керує?
Смертельні ігри мають багато назв, але їх результат один – закінчене життя та зламані горем рідні, які не розуміють, що змусило дитину вкоротити собі віку. Всі вони схожі: потрібно провести певний перелік шаблонних дій, в кінці яких на гравця чекає суїцид. Що змушує сучасних дітей та підлітків цікавитися такими страшними розвагами? В першу чергу, відірваність від реального життя. Якщо ще 20 років назад діти гралися на вулиці, мали спільні інтереси, про щось мріяли, мали певну мету, то на сьогоднішній день картина зовсім протилежна. Всі заховалися за екранами гаджетів, а кращим другом підлітків став Інтернет. Окрім корисної інформації, вони знаходять купу шок-контенту, який формує їх світогляд.
Не відстають також телебачення та книги. Найбільш високі рейтинги у тих видань та фільмів, які представляють мікс жорстокості, ефектності та гри на нервах. Для підлітків спеціально створюються кіношні продукти «Видалити з друзів», «Додати у друзі» та ін. – які, окрім одноманітного сюжету,  не несуть жодної розумної думки. Другим фактором можна назвати вічну проблему батьків і дітей. Ні для кого не буде таємницею, що зараз батьки все менше уваги приділяють своїм чадам, та все менше з ними проводять часу. Не знаходячи розуміння в сімї, дитина шукає її у віртуальному середовищі.
Велику роль відіграє свого роду загадковість, містифікація, характер змови. Дітям цікаво гратися у те, що позиціонують у медіа, як небезпечну гру, сповнену загадкових символів. Їм здається, що публічна смерть зробить їх героями в очах оточуючих та змусить про них говорити.

«Синій кит»  

А також «розбуди мене о 4:20», «хочу в гру», «я в грі», «тихий будинок», «F57». Одна з найпопулярніших ігор зі смертю. Спочатку підлітка зацікавлюють, потім «беруть на слабо», а потім залякують і шантажують. Вийти з цієї групи досить складно. Багато завдань носять компрометуючий характер, наприклад, потрібно надіслати своє фото в оголеному вигляді. Далі починається шантаж: якщо не виконаєш наступне завдання, це побачить вся школа. Дитині страшно, вона стає заручником чужих завдань, втрачає своє Я, живе одним днем – і п’ятдесятим, який має завершитися самогубством.

Хоча за іншою версією, «сині кити» з самого початку були вигадані для того, щоб знайти підлітків з суїцидальними настроями та вберегти їх від страшного кроку. ЗМІ ж нібито подали у маси свою інтерпретовану версію, яка, на жаль, знайшла своїх безумних послідовників та фанатів. Але ця версія виглядає занадто екзотично, щоб бути правдивою.



«Собачий кайф»  

А також «сьоме небо», «космічний ковбой», «гестапо». Суть полягає в удушенні самого себе за допомогою хустини або коли інша людина давить тобі на грудну клітину. Мета – навмисно перекрити повітря, щоб при втраті свідомості викликати стан ейфорії, «потрапити в астрал» чи «інший світ».
На жаль, діти не завжди можуть правильно розрахувати хід подій і наслідком може стати летальний кінець. Серед підлітків існує міф, що той, хто не пробував «собачий кайф» – просто невдаха, «лузер». Але кожен міф, як відомо, має конкретного автора. То хто і навіщо це вигадав? Шрамування В уявленні молоді, шрамування набагато крутіше за тату, тому що наноситься кров’ю, а не фарбами. У свідомості це асоціюється зі сміливістю та здатністю протистояти болю. Крім того, з часом шрами загоюються і можна вирізатинові «візерунки». Для цього використовуються леза, ножиці, ножі, скальпелі.



«Біжи чи помри»  

Суть небезпечної розваги полягає у раптовому перебіганні дороги перед транспортом, що рухається (авто, електричкою, потягом та ін.).


«Рожева фея»

Існує помилкова думка, що суїцидальними іграми захоплюються лише підлітки. Ні! Подібні криваві квести вже придумали і для дівчат до 12 років. На зміну «синім китам» прийшли «рожеві феї». Досить диявольська назва, адже кожна маленькадівчинка мріє стати феєю.


Постраждати від «Рожевої феї» може не лише дитина, а й інші члени родини, та навіть сусіди. На відміну від підлітків, мала дитина не ставить собі за мету припинити життя. Вона просто не знає, що ця забавка може їй дорого обійтися. Для неї це просто гра, яка її захоплює.



Руфінг та паркур
Не випадково екстрім виділено в окрему категорію. Він не має так вже багато спільного з самогубствами, проте так само може бути смертельною розвагою. З настанням тепла молоді хлопці в пошуках адреналіну стрибають на проїжджаючі автомобілі, потяги, електрички, підіймаються на мости, дахи будинків, електричні стовпи.

Щасливчики залишаються живі та здорові. Невдахи ж стають інвалідами, або їх доводиться відшкрібати від асфальту…



«Зникни на 24 години»

Підліток має просто зникнути на 24 години від родичів та друзів, не відповідати на телефонні дзвінки. Якщо у нього вистачить розуму – родина юного волоцюги нічого не втратить, окрім зіпсованих нервів. На мою особисту думку, ці придуркуваті розваги з’явилися від явного надлишку вільного часу і недостачі розумового розвитку. Більшість молодих людей не ставить собі за мету покінчити життя самогубством. А різні хеш-теги, пости, коментарі, присутність у підозрілих групах пояснюється серед підлітків просто: це модно! це прикольно!

Хто за цим стоїть?

За даними поліції, лише за минулий рік заблоковано доступ до понад 1000 груп смерті, які стрімко поширюються в соціальних мережах. Деякі підлітки, заплутавшись у своїх думках, таки здійснили самогубство… Кому це потрібно? І для чого? Відомо, що «наставники», які штовхають дітей до суїциду – це абсолютно завжди дорослі люди. Версія, що таким чином інші діти намагаються помститися ровесникам-кривдникам – не витримує жодної критики. Але навіщо??? Злочинці змушують дітей вчиняти самогубство і знімати це на відео – щоб потім продавати цей кошмарний продукт у «темному Інтернеті». Куратори – психічно (а часто й фізично) неповноцінні люди, які таким способом просто… самостверджуються.





ЯК ПОДОЛАТИ СТРЕС, ПЕРЕБУВАЮЧИ В УКРИТТІ

Є кілька речей, яких варто навчитися, щоб краще справлятись із стресом, ховаючись в укритті.

     1. Пристосування та зосередження на тому, що ви можете контролювати, а не на тому, чого змінити вам не під силу.

Щоб почуватися краще — думайте про те, що можливо  зробити «тут і зараз».

     У моменти активації частин мозку, які відповідають за прагнення та пошук того, що може піти нам на користь, — відбувається своєрідне перемикання й відволікання від страху та паніки.

     2. Навчитися мріяти.

   Під час Другої світової війни було виявлено, що дуже корисно концентруватися на тих справах, які плануєте виконати одразу після завершення війни.

•Подумайте, що робитимете, куди поїдете, чого навчитеся, що збудуєте, з ким зустрінетеся…

  Мріяти в часи тотальної невизначеності дуже складно, але, якщо ви ховаєтеся в укритті, важливо не фіксуватися на своєму страху, бо сіяння паніки — один із різновидів зброї, яку використовує ворог.

•Адже страх зазвичай приносить набагато більше страждань, ніж нам здається. Ви не можете вплинути на хід бомбардувань, проте — можете працювати над своїм самопочуттям і прокачувати навички стресостійкості.

3. Знаходячись в укритті, контактуйте з іншими людьми.

•Бавтеся з дітьми. Згадайте ігри, як-от «Слова», «Крокодил», «Хто я», та запропонуйте пограти іншим або членам своєї родини.

•Якщо у вас нема ніякого бажання з кимось спілкуватися — встановіть на телефон додатки з кросвордами або тетрісом.

4. Звертайте увагу на присутніх. Можливо, комусь знадобиться  допомога або підтримка.

5. Обов’язково пийте воду в достатній кількості.

6. Опануйте нескладні дихальні техніки й використовуйте їх, коли є нагальна потреба знизити рівень тривоги.

          Наркотики і діти, що потрібно знати батькам

Наркотики – це речовини, які спричиняють отруєння організму, призводять до психологічної та фізичної залежності, послаблюють волю, шкодять здоров’ю людини, скорочують її життя. Систематичний вжиток наркотику, як правило, викликає потребу у збільшенні доз.

Часто батьки підлітків звертаються з питанням, як зрозуміти чи приймає дитина наркотики. Зараз у багатьох засобах масової інформації можна знайти список «ознак наркотичної залежності». Однак більшість цих методів відносяться до досить пізньої фази залежності. І такі симптоми як, наприклад, неадекватне збудження або загальмованість, широкі чи вузькі зіниці незалежно від освітлення, порушення мови і рухів, зниження больової чутливості і т.п. кажуть, як правило, про те, що проблема вже сильно запущена.

Рання ознака можливої наркоманії – будь-яка кардинальна зміна способу життя вашої дитини. Наприклад, він їв багато – почав їсти мало, або навпаки; був товариським – став замкнутим; лягав спати пізно – тепер лягає рано і т.п. Якщо у нього змінилися інтереси, захоплення, пристрасті, характер… Звичайно, для цього треба добре знати, як і чим живе ваша дитина. Спостерігайте за поведінкою своєї дитини!

Ознаки вживання наркотиків на ранніх стадіях, які повинні привернути вашу увагу в першу чергу:

Різкі перепади настрою, ніяк не пов’язані з реальною дійсністю, яка оточує вашу дитину. Наприклад, веселість і енергійність швидко змінюються апатією, байдужістю, небажанням нічого робити. І ці цикли не пов’язані з успіхами чи неуспіхами в школі, з друзями, вони ніби самі по собі.

   Зміна ритму сну: дитина протягом дня може бути сонлива, млява, повільна, а до вечора, прийшовши з прогулянки, проявляє енергійність, бажання що-небудь робити, не засинає вчасно. Ви можете бачити, що вона всю ніч безперервно займається комп’ютером, грає на гітарі, прослуховує музичні записи, а на другий день знову сонлива, загальмована.

    Зміна апетиту і манери вживання їжі, у дитини змінюється ритм їжі: він може цілими днями нічого не їсти, не потерпаючи від голоду, і раптом, прийшовши з прогулянки, з’їдає півкастрюлі борщу.

    Це фізіологічні зміни в організмі дитини, які Ви легко можете виявити. Але ви повинні знати, що ознаки можуть бути тільки основою для підозри. У першу чергу, ви повинні відверто поговорити з дитиною. Ця розмова дуже складна – і для вас, і для вашої дитини, – тому дуже важливо, щоб ви повелися правильно. Не кричіть, не закочуйте скандалів і не звинувачуйте її. Постарайтеся вести себе спокійно та виважено.

Якщо ж після розмови з дитиною ваші підозри не зникли звертайтеся за консультацією до фахівців. А ще ви можете запропонувати дитині провести експрес тестування на наркотики. Швидкі тести для визначення слідів наркотичних речовин у сечі дозволяють батькам вчасно виявити проблему вживання наркотиків підлітками. Для цього  достатньо порції мочі та 5-10 хвилин часу. Зміна забарвлення смужки на планшетці або тест-стрічці  свідчать про присутність наркотику.

Турбота та контроль з боку батьків, а також вміння дитини відмовити в сумнівній пропозиції  допоможуть уникнути їй ризикової поведінки та зберегти здоров’я

Абсолютно усі наркотики за походженням – отрута, яка вражає всі системи органів та тканин, а особливо нервову систему, мозок, статеву систему, печінку та нирки. Людина, навіть з самим міцним здоров’ям, при регулярному вживанні наркотичних речовим виживає не більше 10 років, більшість помирає набагато раніше, та навіть від перших доз!

У наслідок вживання наркотиків виникає захворювання – наркоманія, що призводить до глибокого виснаження організму людини, порушення його життєвих функцій.

Підлітковий період є непростим для підлітка, який постійно шукає себе. Водночас цей період – стан хронічних тривог для батьків, адже для життя та здоров’я дитини існує чимало реальних небезпек. Зокрема, підлітки належать до групи ризику стосовно вживання наркотичних речовин.

Поради для батьків

Проект психологічної підтримки “ПОРУЧ”

Проект психологічної підтримки “ПОРУЧ” Проект ПОРУЧ — це онлайн та очні групи психологічної підтримки для підлітків та батьків, чиє звичне життя зламала війна. Психологи працюють для того, щоб досвід кожного та кожної не залишився непереборною травмою на все життя. До роботи ПОРУЧ долучаються професійні психологи з навичками допомоги людям, травмованим війною, а також ті, хто готовий пройти підготовку і стати до надважливої у цей час роботи. Психологи ПОРУЧ допомагають не лише підліткам, а й батькам, адже саме батьки мають не лише дати ради собі, але й підтримувати своїх дітей. У рамках проекту працюють також групи підтримки для вчителів, які зараз продовжують працювати з дітьми і потребують підтримки. Це непросто, тож зайвої підтримки тут не буває. ПОРУЧ — спільний проект Міністерства освіти і науки України, Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії та ГО «ВГЦ «Волонтер».      https://poruch.me/

Як і чим заспокоїти дитину у сховищі, якщо з собою нічого немає⁉

Зберігайте спокій! У вашої дитини є ви, ваші руки, голос, обійми і голос! Близька людина поруч – це найголовніше.

✔️ Якщо дозволяє простір зробіть разом з дитиною кілька простих вправ на розтягнення. Під час сильного стресу наші м’язи напружуються. Розтягнення допомагає розслабитися. Зняти не тільки м’язеву напругу, але і психологічну.

✔️ Зробіть із дитиною вправу «Зірочка». Найкраще її робити, коли дитина лежить у позі зірочки на спині. Якщо це не можливо, то дитина може стояти або сидіти. Потягніть за праву руку, тримаючи за кисть. Тягніть повільно, поступово збільшуючи зусилля. При цьому можна повільно рахувати вголос до 10. Потім аналогічно тягнемо ліву руку. Праву ногу. Ліву ногу. Дві руки одночасно (напрям вгору і трохи в сторони, зберігаючи позу зірочки). Дві ноги разом. Права рука + права рука (дотримуємось напряму). Ліва рука + ліва нога. Ліва рука + права рука (виходить діагональ). Права рука + ліва нога. Вкінці тянемо одночасно всіма руками і ногами (зірочка сяє). Якщо дорослих двоє, то один тягне за руки, інший ща ноги. Якщо дорослий один, то оберіть, наприклад, руки і попросіть, щоб дитина потягнулася кінчиками пальців ніг сама. Останній елемент, коли зірочка сяє, потрібно повторити тричі.

Ця вправа є дуже ефективною, коли дитина відчуває втому, виснаженість, неспокій. Дорослі теж можуть її робити. Тягнутися тоді потрібно самому за описаною схемою. Або попросіть вашу дитину вам допомогти. Дітям подобається бути корисними і пробувати себе у ролі дорослих.

✔️ Повільно і доволі сильно (але без больових відчуттів) прожмакайте своїми руками кожен пальчик і кожну кінцівку дитини. Натискайте достатньо сильно, щоб дитина отримала глибокі відчуття від м’язів та суглобів. Потім повільно прокрутіть усі рухливі суглоби. Глибокі м’язево-суглобні відчуття допоможуть дитині “заземлитися”, відчути себе тут і зараз, відчути своє тіло і контроль над ним.

ЯК СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ВПЛИВАЮТЬ НА ПСИХІКУ ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ

Дослідження британських учених виявили, що чим більше часу діти у віці 10 років проводять у соціальних мережах, тим більше погіршується їхнє психічне благополуччя в підлітковому віці від 10 до 15 років.

Психічне здоров’я

• Оскільки мозок підлітків ще розвивається, вплив великої кількості контенту в соцмережах може бути негативним і зашкодити майбутньому психічному добробуту.

Тривожність

• Молодих людей постійно закидують інформацією про те, що роблять їхні друзі, однолітки та кумири, через що вони можуть почуватися самотньо. І якщо їхні постинги не отримують достатньо «лайків» і коментарів, порівнюючи з їхніми друзями, підлітки можуть відчувати невиправдану, необґрунтовану тривожність та починають думати, що вони недостатньо хороші.

Проблеми зі сном

• Соцмережі спричиняють звикання, і підлітки можуть бути настільки захоплені постингом, що втрачають відчуття часу, через що можливі порушення сну.

Прийоми допомоги для запобігання шкідливому впливу соцмереж

• Обмеження використання соціальних мереж, особливо для молодших підлітків. Це допоможе захистити їхнє психічне здоров’я.

• Дотримуватися вказівок щодо соціальних медіа. На багатьох платформах соцмереж мінімальний вік для створення облікових записів на них становить 13 років. Якщо ваша дитина хоче створити обліковий запис у соціальних мережах до цього віку, поясніть їй, чому існують ці правила.

• Розмова про соціальні медіа. Почніть обговорення з дитиною соцмереж. Оцініть її почуття щодо цього — чи подобається їй користуватися ними, чи не викликає це в неї занепокоєння та тривожність.

• Будьте прикладом для наслідування. Подайте приклад дитині, відкладаючи телефон під час вживання їжі, обмежуючи тривалість свого спілкування в соцмережах і встановлюючи час щодня, коли ви взагалі не користуєтеся сучасними технологіями. Дитина зрозуміє вашу поведінку та матиме здоровіші взаємини із соціальними мережами.

• Допоможіть дитині організувати її акаунт — поговоріть з нею про те, чиї сторінки в соцмережах вона відвідує найчастіше і чому. Допоможіть їй стати фоловером людей, які є хорошим прикладом для наслідування, і заохочуйте підлітка відписуватися від облікових записів, через які вони почуваються погано.

Про позитивний вплив спілкування в соціальних мережах

• Дослідження та критичне мислення.

Інтернет надає доступ до багатьох інформаційних ресурсів, які допоможуть дітям і підліткам дізнатися багато цікавого й корисного. Це може стати у пригоді під час навчання у школі чи виші або для дослідження сфер інтересів. Також варто навчати дітей, як аналізувати інформацію, щоб вибирати надійні джерела.

• Зближення та спільнота.

Соціальні мережі можуть сприяти підтриманню зв’язків, дозволяючи дітям залишатися вдома, але водночас мати контакт з іншими членами сім’ї або друзями, які не живуть поруч.

• Самовираження.

Діти та підлітки можуть навчитися ділитися своїми думками в інтернеті, що є потужним інструментом для зміцнення впевненості. Вони можуть навчитися спілкуватися з іншими людьми та оцінювати інші погляди або думки, відмінні від їхніх власних.

• Творчість і дослідницькі інтереси.

У багато чому сучасні технології сприяють творчості та навчанню новим навичкам за допомогою спеціальних програм для різного віку.

Корисні психологічні вправи з дитиною вдома

У кожної дитини свій характер. Одні діти розкуті і товариські, інші замкнуті і скритні. Але і тим і іншим іноді потрібна психологічна допомога, щоб успішно спілкуватися з однолітками і дорослими, мати можливість самореалізуватися, повірити в свої сили, підвищити самооцінку і т.д.

У роботі психолога, який проводить дитячі тренінги завжди в скарбничці є кращі вправи, які працюють. Я хочу поділитися з вами вправами, які можна проводити вдома зі своєю дитиною. Вправи проводились на тренінгах для дітей 7-10 років. Вибрані вправи показали свою ефективність, знайшли активний відгук у дітей, дозволили дізнатися набагато більше, ніж було заплановано. Вправи спрямовані на краще розуміння власних дітей, поліпшення якості спілкування і емоційного фону в сім’ї.

Перша вправа називається «Ім’я».

Ім’я – це як би частина тебе. Для будь-якої людини звук її імені є найважливішим звуком людської мови. Саме цей звук повторюється протягом всього нашого життя і виділяє будь-яку людину серед інших.

Попросіть дитину намалювати квітку. У центр квітки вписати своє ім’я, на пелюстках – пестливі похідні від імені або сімейні прізвиська, внизу на стеблинці ім’я,  яким мама звертається до дитини, коли сердиться. Розпитайте свою дитину, яке ім’я найбільше подобається, хто її називає так? Яке ім’я не подобається? А що означає її ім’я?

Результат:

Поліпшення контакту, позитивні емоції, підвищення самооцінки.

Батько також отримує інформацію про те, хто для дитини є важливим в сім’ї, як дитина ставиться до членів сім’ї, що не подобається.

Крім цього, така вправа може стати початком дослідження значення імені дитини і імен всіх членів сім’ї, вивчення сімейного генеалогічного дерева))

 Що таке настрій, як зрозуміти, що засмучує дитину, і як краще підняти їй настрій, які методи регуляції будуть для неї краще.

Наступну вправу, про яку я хочу розповісти, ви можете провести вдома зі своєю дитиною, під час обговорення настрою і почуттів.

«Скриня того, що мене засмучує»

«Уяви, що тобі дали чарівну скриню, яку можна замкнути. Ти можеш покласти в цю скриню все, що тебе засмучує або сердить, і там це буде надійно замкнено. Нічого не може вислизнути з цієї скрині. Але коли тобі захочеться подумати про щось або вирішити, що з цим можна зробити, ти можеш дістати це зі скрині. А коли закінчиш – можна покласти це назад. Намалюй або побудуй свою скриню. Потім намалюй або створи зображення того, що тебе засмучує або сердить, і поклади їх у скриню ».

Поруч дитина малює скриню того, що її радує. Можна назвати її “Скринька щастя”. Уяви, що тобі дали чарівну скриньку. У цій скриньці можуть знаходиться тільки радісні речі. Ти можеш покласти в цю скриньку тільки те, що тебе радує, і там все це буде в цілості. Ти можеш заглянути в свою скриньку в будь-який момент, коли тобі потрібно підбадьоритися. Що ти покладеш в скриньку? Закрий очі і подумай про те, що приносить тобі радість і щастя. Намалюй свою скриньку щастя. Наповни її зображеннями того, що тобі подобається.

Стимулюйте наповнювати обидві скрині не тільки матеріальними радощами і прикрощами. Говоріть про почуття, відносини, дружбу і зраду. Це хороший привід до відвертої розмови

Результати:

Ви зрозумієте, мотиваційні потреби дитини, її ціннісні орієнтації, способи, за допомогою яких можна стимулювати дитину до навчання. Також в малюнках можна побачити, наскільки дитина креативна, незвичайна, орієнтована на унікальність, як вона передає інформацію і яке у неї мислення.

Галацан Татьяна

Під час повітряних тривог, коли чутно вибухи, дуже важливо підтримати дитину, аби уникнути вторинної психологічної травми.

Просимо вас:

1) залишатися в укритті;

2) майте під рукою воду, печиво чи якусь їжу, щось тепле, якщо буде треба зігріти дитину, повербанк (якщо є);

3) спробуйте заспокоїтися самі. Для цього можна виконати декілька дихальних вправ.

4) не читайте, будь ласка, новини в голос, пам‘ятайте – діти сприймають інформацію від дорослих ще і на емоційному рівні;

5) виконайте вправи з дитиною на заспокоєння. Почніть з дихальних вправ. Також допоможуть рухливі вправи (можна разом з дитиною пострибати, помахати руками та ногами, ніби стряхнути з себе воду, виконайте вправу кулак – долоня – стіл .

6) відповідайте на питання дитини спокійно, якщо вона дозволяє – обійміть її.

Арттерапевтична розмальовка для подолання стресових ситуацій у дітей під час війни

Міжнародний благодійний фонд Parimatch Foundation в Україні презентує новий продукт для дітей — терапевтичну арт розмальовку для подолання стресових ситуацій під час війни.

Проєкт з’явився за участі Інституту когнітивного моделювання, під авторством та методикою експерта — Вікторії Назаревич.

Розмальовка складається з 10 частин, кожна з яких допомагає дитині впоратися з різними емоціями. Знайти та безкоштовно завантажити арт розмальовку разом з відеоінструкцією і порадами від психолога можна на сайті: https://cutt.ly/9N8Oc31

 Відеогайди на сайті допоможуть орієнтуватися за яких умов та при яких емоціях дитині може знадобитись той чи інший розділ.

Комплекс вправ терапевтичної розмальовки розроблений та базується на принципах ігрової терапії, що дозволяє батькам самостійно допомогти дитині без додаткової участі психологів, коли вона перебуває у стресовому стані, охоплена страхом чи замикається в собі.

ТРИ ВПРАВИ, ЩО ДОПОМОЖУТЬ ПОДОЛАТИ СТАН ГОСТРОГО СТРЕСУ

💬«Техніка зупинки думок»

Ефективність цієї техніки визначається тим, що під час

правильного її виконання зміщується фокус уваги з потоку негативних думок, тим самим розбивається їхній перебіг та нормалізується емоційний стан.

Порядок виконання:

1️⃣ Зосередьтеся на потоці думок, які проходять у цю хвилину, тобто усвідомте їх (при цьому можна, якщо дозволяє ситуація, заплющити очі).

2️⃣ Зберіть всю свою волю в кулак, подумки уявіть кнопку стоп-сигналу чи шлагбаум.

3️⃣ Вголос, досить твердо, скажіть «стоп» і зупиніть потік думок.

⏰«Хвилинка релаксації»

•Розслабте куточки рота, потім — усі м’язи обличчя. Розслабте плечі. •Зосередьтеся на міміці лиця та положенні тіла: вони відображають ваші емоції, думки, внутрішній стан.

•Змініть «мову обличчя та тіла» шляхом розслаблення

м’язів і глибокого дихання, щоб люди навколо не помітили вашої напруги, стресового стану.

•Розслабляйтеся в будь-яких ситуаціях, як тільки відчуєте, що справи йдуть не так, як вам хочеться.

😤 «Метод мобілізаційного дихання»

Важливою складовою всіх видів розслаблюючих практик є вправи із глибоким диханням.

📌Саме використання вправ на глибоке дихання допомагає швидко знизити стрес різних рівнів.

А також є технікою, якою можна скористатися для того, щоб зняти емоційну та фізіологічну напругу від стресу в будь-який час.

Юлія Ворман, практичний психолог.

Пам’ятка для батьків: „Діти, Інтернет, Мобільний зв’язок” 

Шановні батьки!

Змістом державної політики у сфері захисту суспільної моралі є створення необхідних правових, економічних та організаційних умов, які сприяють реалізації права на інформаційний простір, вільний від матеріалів, що становлять загрозу фізичному, інтелектуальному, морально-психологічному стану населення (ст. 5 Закон України „Про захист суспільної моралі”). 

З метою реалізації та додержання вимог чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі, обігу продукції і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру, продукції, що містить пропаганду культу насильства, жорстокості і порнографії, створено Національну експертну комісію України з питань захисту суспільної моралі (далі – Національна комісія). 

Відповідно до статті 17 Закону України „Про захист суспільної моралі” Національна комісія є постійним позавідомчим державним експертним і контролюючим органом, який діє відповідно до цього Закону та чинного законодавства України і є відповідальним за утвердження здорового способу життя, належного стану моральності суспільства, контролює обіг продукції і видовищних заходів сексуального чи еротичного характеру. 

Рішення Національної комісії, прийняті в межах її повноважень, є обов’язковими для розгляду центральними і місцевими органами влади, засобами масової інформації всіх форм власності, а також фізичними та юридичними особами. 

Відповідно до статей 2, 6 Закону України „Про захист суспільної моралі” виробництво та обіг у будь-якій формі продукції порнографічного характеру в Україні забороняються. Критерії віднесення продукції до такої, що має порнографічний характер, встановлюються спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері культури та мистецтв. 

Виробництво та обіг у будь-якій формі продукції еротичного характеру та продукції, що містить елементи насильства та жорстокості, дозволяються виключно за умови дотримання обмежень, встановлених законодавством. 

Забороняються виробництво та розповсюдження продукції, яка: 

– пропагує війну, національну та релігійну ворожнечу, зміну шляхом насильства конституційного ладу або територіальної цілісності України; 

– пропагує фашизм та неофашизм; – принижує або ображає націю чи особистість за національною ознакою; 

– пропагує бузувірство, блюзнірство, неповагу до національних і релігійних святинь; 

– принижує особистість, є проявом знущання з приводу фізичних вад (каліцтва), з душевнохворих, літніх людей; 

– пропагує невігластво, неповагу до батьків; 

– пропагує наркоманію, токсикоманію, алкоголізм, тютюнопаління та інші шкідливі звички. 

З високими темпами розвитку науково-технічного прогресу, зокрема, електронної техніки та можливостей обміну інформацією постало питання захисту дітей від інформації, яка несе загрозу морально-психічному здоров’ю. 

Працівниками Національної комісії проводиться робота щодо виявлення цієї інформації у засобах масової інформації на будь-яких носіях, в тому числі, розповсюдження її за допомогою мобільних телефонів та  всесвітньої мережі Інтернет.   

Мобільний телефон та порнографія.

Порнографія стає одним з локомотивів розвитку мобільного зв’язку, так як і раніше вона допомогла розповсюдженню відеомагнітофонів та Інтернету. В Європі продаж розваг для дорослих, які можна отримати в мобільні телефони, вже став бізнесом, що приносить мільйони доларів. Користувачі стільникового зв’язку вже витрачають десятки мільйонів на рік на „контент для дорослих”. У числі розповсюджувачів порнографії опинилися такі компанії, як гігант мобільного зв’язку Vodafone (Водафон) – названий однією з британських газет „Vodafilth” (filth – „розпуста”). На думку експертів, до 2009 р. статки „мобільного” порно у всьому світі склали $2 мільярди. Індустрія мобільного телебачення вражена тим, що 30 відсотків відео-контенту, відтворюваного на мобільних пристроях, є порнографічними. 

На території СНД, за даними деяких провайдерів, еротика і порнографія складає не менше третини всього ринку мобільних картинок. Еротика користується великою популярністю у всіх сферах індустрії розваг і мобільний контент не є винятком. Найбільш популярними залишаються WAP-сайти порнографічного змісту. При цьому аналітики відзначають, що типовим споживачем мобільного порноконтенту є молодь та діти.

Батьки мають вміти те, що вже роблять діти!

Передача контенту

Контент (з англ. – зміст, вміст) – будь-яке інформаційно-значиме наповнення інформаційного ресурсу (тексти, ігри, графіка, мультимедіа). 

Мобільний контент – це цифровий контент, адресований власникам мобільних пристроїв.

Є декілька способів: 

– MMS повідомлення; 

– За допомогою Bluetooth® (блютус); 

– ІЧ- порт, IrDA (Інфра червоний порт). 

Bluetooth — це технологія бездротового зв’язку, створена у 1998 році. Основне призначення Bluetooth – забезпечення економного (з точки зору спожитого струму) і дешевого радіозв’язку між різноманітними типами електронних пристроїв, таких як мобільні телефони та аксесуари до них, портативні та настільні комп’ютери. Можливості Bluetooth дозволяють передавати будь-яку інформацію у вигляді файлів на відстань до 100 метрів. 

Тому будь-який файл підліток може прийняти/передати за допомогою Блютус. При цьому підлітки можуть бути не знайомі і не бачити один одного та знаходитись у різних приміщеннях.

MMS – послуга мультимедійних повідомлень (англ. Multimedia Messaging Service, MMS) — стандарт, який дозволяє пересилати між мобільними пристроями повідомлення з мультимедійним змістом (зображення, звук тощо). Але, на відміну від Bluetooth ця послуга надається оператором мобільного зв’язку, є платною та має обмеження, які встановлюються оператором, а саме, ціна, кількість повідомлень та максимальний об’єм даних.

IrDA –  Інфра червоний порт (англ. Infrared Data Association) є одним із стандартів передачі даних на малі відстані за допомогою інфрачервоного випромінювання. Тобто, ІЧ-портє аналогом Bluetooth, але на відміну від останнього, має малий радіус дії, не більше 10-20 сантиметрів.

Замовлення контенту через SMS

1. Абонент відправляє SMS з кодом контенту на короткий номер оператора (компанії, які надають послуги мобільного зв’язку). 

2. Оператор (без аналізу вмісту) перенаправляє отримане SMS до контент-провайдера (компанія, яка займається розповсюдженням контенту – картинки, музика, ігри, фото, кліпи тощо) згідно з укладеною угодою. Договір включає ряд додатків, в яких описується сервіс, правила участі і контент, що надається. 

3. При вдалій передачі SMS від оператора до контент-провайдера відбувається тарифікація (з абонента знімаються гроші). Деякі оператори знімають гроші при передачі зворотного SMS від контент-провайдера до оператора. 

4. Контент-провайдер опрацьовує отримане SMS та, згідно з вказаним кодом, відкриває відповідне WAP-посилання на вказаний контент. Посилання відправляється у зворотному SMS від контент-провайдера до оператора. 

5. Оператор отримує SMS і відправляє (без аналізу вмісту) його абонентові.

6. Абонент заходить на вказане в SMS WAP-посилання та закачує контент на телефон. (З’єднання відбувається через PROXY-оператора, який здійснює лише тарифікацію без додаткового аналізу).

Замовлення контенту через IVR (в основному звуковий контент)

1. Абонент телефонує на короткий номер.

2. Оператор перенаправляє дзвінок до контент-провайдера (або підрядчика контент-провайдера) згідно з укладеною угодою. Договір включає ряд додатків, в яких описується сервіс, правила участі і контент, що надається.

3. Система контент-провайдера відповідає на виклик (з цієї миті починається тарифікація. Тарифікується або з’єднання, або тривалість, або те і інше). Абонент через IVR-меню вибирає потрібний контент.

4. Контент-провайдер, посилаючись на вибраний в IVR-меню контент, формує відповідне WAP-посилання на цей контент. Посилка відправляється через SMS від контент-провайдера до оператора. 

5. Оператор отримує SMS та відправляє (без аналізу вмісту) його абонентові (інколи оператор знімає додаткову плату з контент-провайдера за відправлення SMS, оскільки таке відправлення часто відбувається як рекламна розсилка, і дуже рідко є офіційно оформленою відповіддю на IVR-запит). 

6. Абонент заходить на WAP-посилання, яке вказане в SMS, і закачує контент на телефон. (З’єднання відбувається через PROXY-оператора, який здійснює лише тарифікацію без додаткового аналізу). 

Закачування контенту з WAP-порталу

1. Абонент заходить на посилання WAP-порталу. (З’єднання відбувається через PROXY-оператора, який здійснює лише тарифікацію без додаткового аналізу). 

2. Вибирає потрібний йому контент.

3. Закачує вибраний контент.

Як захистити дітей від закачування контенту з небажаним змістом.

1. Оператори надають можливість перегляду всіх витрат певного мобільного номеру. Варто домовитися з дитиною, що ви будете переглядати ці дані, або включити цю послугу без її відома, але для цього вам буде потрібний телефон дитини. 

2. Вияснивши, що дитина використовувала послуги контент-провайдера, слід зателефонувати в call-центр оператора і довідатися: 

– якому контент-провайдеру належить цей короткий номер або WAP-портал; 

– якого роду інформація надається через даний сервіс;

– чи є на цьому порталі інформація еротичного чи порнографічного характеру; 

– контактну адреса call-центру контент-провайдера. 

3. У call-центрі контент-провайдера Ви можете з’ясувати, який контент був замовлений з номера вашої дитини, при цьому не варто інформувати, що це не ваш особистий номер.

Контент-провайдер може відмовитися надати таку інформацію.

4. Одночасно з’ясуйте, яку інформацію можливо замовити за даним коротким номером (зателефонуйте на цей номер або зайдіть на WAP-портал). Подивіться в телефоні дитини, чи збереглося SMS з номером замовленого контенту, або зворотне SMS з WAP-посиланням, або перевірте історію сторінок, які відвідувала дитина, в браузері телефону. Якщо ви переконалися в тому, що сервіс, яким користувалася ваша дитина, містить інформацію еротичного, порнографічного чи іншого небажаного характеру, і цю інформацію дитина вже отримала (що буває найчастіше), потрібно звернутися до call-центру оператора. 

Вибір за Вами. 

Діти в Інтернет

Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро.

Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів. 

Що роблять підлітки в он-лайні

В он-лайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в он-лайнові ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих. Хлопці в цьому віці надають перевагу всьому, що виходить за межі дозволеного: брутальний гумор, насильство, азартні ігри, еротичні та порно сайти. Дівчатам, які мають занижену самооцінку, подобається розміщувати провокаційні фото, вони схильні на фривольні розмови, видаючи себе за дорослих жінок, в результаті чого стають жертвами сексуальних домагань.

Як забезпечити безпеку дітей в мережі Інтернет

Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:

– розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати вашої дитини;

– поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;

– цікавтесь які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють; 

– вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows*;

– наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм он-лайновим другом без Вашого відома;

– навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;

– контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);

– цікавтесь чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;

– навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в он-лайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;

– переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу;

– інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах;

– розмовляйте як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль. 

Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте, Інтернет, це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації.

Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.

*Батьківський контроль у Windows Vista

З появою нової операційної системи Windows Vista, до складу якої увійшли засоби батьківського контролю (Parental Control), з’явилась можливість легко контролювати отримання дітьми інформації і забезпечити їх захист під час роботи на комп’ютері.

За допомогою засобів батьківського контролю є можливість встановити:

– обмеження часу, який дитина проводить за комп’ютером; – обмеження часу, протягом якого діти можуть входити у систему, зокрема, дні тижня і години, коли доступ дозволено (в інший, не зазначений Вами час, діти не зможуть користуватися комп’ютером. Якщо дозволений час закінчиться, а дитина ще працює за комп’ютером, відбудеться автоматичний вихід із системи;

– обмеження доступу дітей до мережі Інтернет за допомогою веб-фільтра батьківського контролю. 

Завдяки спеціальному веб-фільтру Ви одержуєте можливість встановити низку обмежень на доступ дітей до мережі Інтернет, зокрема:

– заборонити доступ до окремих ігор (ви можете блокувати ігри на підставі вікової категорії та оцінки вмісту, а також заборонити доступ до певних ігор);

– обмежити активність в мережі Інтернет (ви можете блокувати доступ до веб-сайтів, обираючи рівень обмеження об’єму інформації; вказати, яку інформацію за тематикою та змістом фільтри пропускатимуть, а яку блокуватимуть; заблокувати або дозволити доступ до окремих веб-сайтів; заборонити або дозволити завантаження файлів);

– заборонити використання окремих програм.

Більш детально з можливостями веб-фільтра батьківського контролю можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Майкрософт.

З приводу порушень законодавства України у сфері захисту суспільної моралі звертайтесь до Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі.   

“Небезпечні знахідки”: актуальна анімація для перегляду з маленькими дітьми Дивіться соціальний ролик “Небезпечні знахідки” від студії анімації “Новаторфільм”, розроблений на замовлення МНС України ще задовго до повномасштабної війни росії проти України, але який дуже актуальний.

Перегляд відео за посиланням:

ШАНОВНІ БАТЬКИ !!!

Останнім часом в Україні виявлено активність нового молодіжного руху, який набирає популярності в містах України. Вказана течія складається здебільшого з молоді неформальної зовнішності: довге фарбоване волосся, вподобання до «аніме», відповідних групах у «TikTok» та інші атрибути, пов’язані із ними. Конкретна ідеологія відсутня, але полягає у тому, щоб дати відсіч тим, хто їх пригнічує.

Вказаний рух сягає корінням японського мільтфільму-аніме «Hunter x Hunter», де за сюжетом діє злочинна організація «Геней Редан», також звана «Павуком» або «Примарною трупою», її символом є павук із цифрою «4». Представники субкультури називають себе неформалами, та зазначають, що не асоціюють себе з приватною військовою компанією, а назвали так лише «жартома» та поступово від нього відмовляються.

         «Редан» – це новий напрямок молодіжної субкультури, яка виступає за свободу вибору індивідуального стилю та засуджує насильство з боку «офніків» (представники субкультури, які обожнюють культ грубої сили і вважають за краще будь-які питання вирішувати бійкою), скінхедів, «неросійських» (особи не слов’янської зовнішності) та інших подібних груп.

Члени цього руху, для самоідентифікації, використовують символіку павука, носять довге волосся та одягаються у вільний одяг.

Основними центрами проведення зборів підлітків визначають людні місця, такі як: площі, торговельні центри, центральні частини міст тощо, де скупчуються групами. Перші прояви активності з’явилися в великих містах російської федерації та має досить резонансний характер. Учасники скоюють бійки прямо біля вказаних людних місць.

 Провокування масових бійок серед молоді та підлітків – це спроба російських пропагандистів провести чергову інформаційно-психологічну операцію та використати дітей для дестабілізації внутрішньої ситуації в Україні.

З 22.02.2023 вказаний рух почав активно поширюватися через телеграм канали на території країн СНД. В протистояння руху «РЕДАН» також створюються групи «антиРЕДАН», до якого входить так званий неформальний рух «ОФНИКИ» (підлітки 14 років), які не визнають представників «РЕДАН» та вступають з ними у фізичне протистояння. Обидва руху закликають до протистояння між вказаними течіями.

З 25 лютого цього року активність вказаних ініціатив фіксується у багатьох регіонах держави. У центральних частинах міста відбуваються скупчення молоді, яка також частково пересувається по містах невеликими групами, зокрема у торговельних центрах.

Крім того, з метою організації вказаних зібрань у месенджері «Телеграм» почали створюватися тематичні канали.

Іноді підліток не може самостійно реалізувати свої бажання. Він знаходить своє місце у молодіжному угрупуванні для свого самоствердження та своєї самореалізації. Задля цього підлітки об’єднуються у неформальні групи.
          Деякі батьки навіть можуть не підозрювати, що її дитина належить до певної субкультури та може мати девіантну поведінку.

Що ж робити батькам, у цій ситуації:
 Спокійно, відкрито і прямо спілкуйтеся з дитиною. Надайте їй можливість говорити, коли вона буде до цього готова. Не підганяйте її.
 Якщо дитина розповідає куди вона ходить та як проводить свій час. Проявіть якомога повнішу обізнаність в обговорюваній темі; виявляйте терпіння, наполегливість, доброзичливість для уникнення емоційного дискомфорту, недовіри чи агресії з боку підлітка
 Опановуйте Інтернет-технології, майте власний акаунт і станьте другом своїй дитині в соціальних мережах;
 Щотижня аналізуйте вміст сторінок дитини, уважно читайте її публікації, вивчайте групи, до яких вона приєдналася;
 «Познайомтеся» з її віртуальними друзями, звертайте увагу на фото й відео, що викликають інтерес дитини, зокрема ті, що збережені, поширені або вподобані;
 Покажіть дитині, що вона вам небайдужа, що ви піклуєтеся про неї та запропонуйте спільно провести час.
 Зосередьтеся на тому, щоб показати дитині її переваги, знайдіть у неї сильні сторони, допоможіть їй побачити себе унікальною особистістю.
 Після встановлення контакту та виявлення підлітком довіри до вас, слід пояснити згубність і безперспективність деструктивної поведінки, підкріплюючи це фактами, які добре відомі підліткові; допомогти підлітку зрозуміти ступінь ризику від деструктивної поведінки і невідворотної відповідальності за скоєне (зокрема у випадку вчинення булінгу або іншого правопорушення).

 ПАМ’ЯТАЙТЕ, що в зону ризику проявів деструктивної поведінки потрапляють підлітки, яким бракує батьківської уваги і підтримки, а також ті, чиє перебування в мережі Інтернет не контролюється. Поліція Київщини вкотре закликає батьків спілкуватися із дітьми, звертати увагу на їх коло спілкування, поведінку, способи проведення дозвілля.

“Золоті” заповіді батькам

❗️ Ніколи не кажiть, що у вас немає часу виховувати свою дитину, бо це означатиме: менi нiколи й любити.

❗️Не сприймайте свою дитину як свою власність, не ростіть її для себе, не вимагайте від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.

❗️Ніколі не навчайте тому, у чому самi не обізнані.

❗️Вчіть дитину самостійно приймати рішення i вiдповiдати за них.

❗️Довіряйте дитині. Дозвольте робити власні помилки, тоді дитина оволодіє вмінням їх самостійно виправляти.

❗️ Не соромтеся виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що Любитимете її за будь-яких обставин.

❗️Ніколи не давайте дитині негативних оцінкових суджень(«ти поганий», «ти брехливий», «ти злий»), оцінювати треба лише вчинки.

❗️ Намагайтеся впливати на дитину проханням це найефективніший спосіб давати їй інструкції.

❗️Будьте послідовними у своїх вимогах.

❗️ Ніколи не порівнюйте свою дитину з іншими (друзями, однокласниками, сусідами), а порівнюйте лише з тим, якою вона була вчора і якою є сьогодні.

📌📌Корисно для батьків

про правила для побудови безпечних відносин з дітьми 👨‍👩‍👧‍👦

💥 Перше правило 💥

Нагадувати собі про те, що ви завжди дорослі. У вас є ресурси самодопомоги, а у дитини їх немає.

💥 Друге правило 💥

Мозок дитини незрілий. Діти ще неспроможні контролювати свої емоції. Діти імпульсивні, можуть поводитися абсурдно, навіть якщо нам здається, що дитина начебто вже повинна розуміти. Ось цього «ну він уже повинен» треба позбавлятися. Як правило — у нас у всіх дуже завищені очікування. Дитина потребує прийняття її почуттів.

💥Третє правило 💥

Основа розвитку та міцної нервової системи, що позначається на поведінці — режим та передбачуваність. Коли дитина добре спить, їсть, гуляє — вона завжди буде краще поводитися і розвиватися. Здорове ставлення до режиму виключає більшу частину дитячих істерик та примх.

💥 Четверте правило 💥

Ваш ресурс — ваша відповідальність. Прийняти те, що втомлюватись від дітей — норма. Дотримуватись особистих кордонів — норма. Задовольняти потребу побути в тиші та самій, гуляти самій принаймні раз на тиждень — норма. І аргументовано відповідати рідним, чоловікові, які інколи вважають, що жінка зобовʼязана бути щасливою, перебуваючи в ролі матері 24/7. Ні, це призводить до вигоряння.

💥 П’яте правило 💥

Дитина — окрема особистість. В більшості випадків ви не відповідальні за її поведінку. Не ваша вина в тому, що вона істерить на вулиці чи в магазині або вкусила іншу дитину в садочку (ось це зазвичай складно прийняти). При цьому ви приклад у всьому. Поважайте себе, свої потреби, межі та поважайте дитину, її потреби та її межі.

💥 Шосте правило 💥

Правила та кордони наше все! Дітям потрібні правила, без них вони почуваються небезпечно. Слід уникати вседозволеності. Ми маємо максимально прислуховуватись до дитини та враховувати її думку, але не варто запитувати думки дітей щодо питань, де вирішувати може лише дорослий.

(Мається на увазі подібні питання: ти хочеш піти на урок, до лікаря, чи може мама піти без дитини на вулицю тощо. Не варто ставити запитань, якщо від відповіді дитини не залежить рішення).

💥 Сьоме правило 💥

Дбайливі та довірчі відносини з дитиною мають бути метою. Це особливо важливо, коли дитина йде в садочок чи народжується друга дитина.

Важливо планувати у своєму щільному графіку спеціальний час для якісного спілкування.

Основні види шкільного цькування (булінгу)

Основні види шкільного цькування (булінгу)
Булінг (знущання, цькування, залякування) – це зарозуміла, образлива поведінка, пов’язана з дисбалансом влади, авторитету або сили. Булінг проявляється в багатьох формах: є вербальна, фізична, соціальна форми булінгу, а також кіберзалякування. Хоча школи багато роблять для того, щоб запобігати знущанню та своєчасно справлятись із ним, батьки заздалегідь краще інших можуть навчити дітей запобігати проявам такої поведінки й зупиняти їх. Далі пропонуються поради про те, як треба справлятись із чотирма найбільш поширеними видами булінгу.

Якщо ваша дитина проявляє агресивну поведінку

📌Якщо ваша дитина проявляє агресивну поведінку, важливо підходити до цього з розумінням і терпінням. Ось конкретні кроки та поради, як говорити з дитиною, яка б’ється:

♦️Залишайтеся спокійними
Передусім, зберігайте спокій. Ваш тон і реакція можуть сильно вплинути на дитину. Якщо Ви реагуватимете занадто емоційно, дитина може відчути ще більший стрес або страх.

♦️Розмовляйте після заспокоєння
Дайте дитині час заспокоїтися перед тим, як говорити. Наприклад, скажіть: «Я бачу, що ти зараз дуже злишся. Давай сядемо і трохи заспокоїмося, а потім поговоримо».

♦️Обговорення почуттів
Після заспокоєння, спробуйте з’ясувати, що стало причиною агресії. Задавайте відкриті питання:
➖ «Що сталося?»
➖ «Що ти відчував в той момент?»
➖ «Чому ти вирішив вдарити?»

♦️Навчання альтернативних способів вираження емоцій
Поясніть, що агресія не є правильним способом вираження своїх почуттів, і запропонуйте альтернативи:
➖ «Коли ти злишся, ти можеш сказати: «Я злий, тому що…» замість того, щоб битися».
➖ «Якщо тобі важко контролювати гнів, спробуй зробити глибокий вдих або відійти на деякий час».

♦️Позитивне підкріплення
Хваліть дитину, коли вона проявляє хорошу поведінку або використовує альтернативні способи вираження емоцій:
➖ «Я бачу, що ти стримався і не вдарив брата, коли розсердився. Це дуже добре!»

♦️Встановлення чітких меж і наслідків
Дитина повинна знати, які наслідки будуть за агресивну поведінку. Наприклад:
➖ «Якщо ти б’єш інших, ти не зможеш грати з іграшками протягом певного часу».
➖ «Ми не можемо залишатися на майданчику, якщо ти б’єш інших дітей».

ПАМʼЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ 📌

Чого не можна казати дитині коли вона плаче 👇🏻

❌ Припини скиглити ти вже великий!
❌ Перестань ревіти, зараз всі будуть сміятися з тебе!
❌ Припини плакати, а то зараз додому підемо!
❌ Не плач, ти сама винна!
❌ Ти не гарна, коли плачеш!
❌ Не плач, інакше я тебе покараю!
❌ Слухняні діти не плачуть!
❌ Чого ти плачеш через дрібниці?!

Як заспокоїти дитину 👇🏻

✅ Хочеш я допоможу, спробуємо ще раз?!
✅ Я бачу ти засмутилась, давай зрозуміємо чому!
✅ Це було неприємно, я розумію!
✅ Давай відпочинемо!
✅ Я розумію, що ти розлючений – це нормально!
✅ Я люблю тебе!
✅ Давай подумаємо, що робити далі!